Follow me on FB

Saturday 26 November 2016

Primul Om

Mi s-a destăinuit aseară Primul Om,
Care-a atins pământul din planare,
În zborul său prin vârfuri reci de pom
Şi-a destrămat subit orice-ntrebare.

Şi se făcea din oră ora lungă
A ultimului ceas fără pendul,
Spre minutarul meu dorea s-ajungă,
Dar în oglinda mea simţi-un recul;

Probabil se-ndrepta spre ţărmul tulbur
Al mărilor sinistre de azot,
Probabil dezbrăca de orice murmur
Orice răspuns ce l-aş fi dat. Nu pot

Să-ntorc din zborul lui pe omul care
S-a prăpădit pe drumuri, care duc
La marginea uitării, când vapoare
Se răstignesc pe colţ de cer uituc.

Dacă se-mparte infinitul în trei acte,
Atunci mă-mpart şi eu într-un binom
Şi fiece binom dacă se-mparte,
Mă voi destăinui şi eu Primului Om.

16 septembrie- 26 noiembrie 2016, Constanţa

No comments:

Post a Comment