Follow me on FB

Monday 12 September 2016

Gloanţe de argint

Nu veţi putea să-mi răstigniţi cuvântul
Nici la altar păgân, nici în scripturi
Şi nu-mi veţi mai răstălmăci nici gândul
Aproape mort din mine, în torturi!

Sunt ca un sloi de gheaţă ce descreşte
Spre limita pastişelor de azi
Şi-acesta doar în mine se topeşte
Până la rădăcinile de brazi.

Pereţii mi-i zidesc în detestare,
Fereastra fumurie de pământ
Îmi va păstra lumina asta mare,
Pe care numai eu pot s-o cuvânt!

Nu veţi putea să-mi aşezaţi nici paşii
Pe ochii şi pe pieptul vostru gol,
Căci eu urmez umilă-naintaşii,
Plătindu-le prin scriptul meu obol.

Nu am un dumnezeu să-mi ţină partea
Nici în elogii şi nici în icoane,
Căci dumnezeul meu îmi este cartea,
Iar pentru voi, – cuvintele-mi, – piroane.

Şi-n infinitul care se sfârşeşte
Şi pentru mine, dar şi pentru voi,
Luaţi aminte – sufletul vorbeşte
În viaţa tuturor şi-n cea de-apoi!

13 august-03 septembrie 2016, Constanţa

No comments:

Post a Comment