Follow me on FB

Sunday 4 September 2016

Tandem în despărţire

Winter Break Up - Sarit
„Se mai despart iubiri ţesute-n borangic,
O brumă deasă cade când nu mai zici nimic
Şi ochii mi-i îndrept, tăcerea să despic;
Spre cerul nopţii noastre, în taină, mă ridic.

Se-aude-n goarna vremii o amintire-n doi,
Se-aud pe drumul nostru furtuni, şi paşi, şi ploi,
Se-ntoarce iarna lungă şi fulgii, în convoi,
Aduc răceala noastră, cu vifor, înapoi.”

Priveau, priveau, priveau, dar nu unul spre altul,
De mâini se desprindeau pământul şi înaltul:
El – forţa ei, pe care se sprijinea-n oţele,
Ea – forţa lui, pe care se sprijinea de stele.

„Tăcerea ta, iubito, e veşnic ne-nţeleasă
Şi totuşi, lângă tine, mă simt mereu acasă.
Tăcerea mea, se pare, e ceaţă şi e deasă,
Cărarea mea din urmă pe urma ta se lasă.

Cutremurul din mine mă ţine-n neclintire,
Pe fruntea ta e tunet, e fulger, e iubire;
Ce-i între noi e viaţă, trăire şi murire,
Chiar dacă-n asfinţit răsare-o amintire...”

(pentru VP şi CD, prieteni dragi)

4 septembrie 2016, Constanţa

Răspuns
Violetta Petre

Mi-ai picurat, în suflet, pe rană, rivanol,
Chiar aşteptam poemul pe-al amintirii gol;
Doar ceaţă, nebuloasă şi cerul înnorat
Apasă pe-ai mei umeri, o urmă de păcat.

Că am greşit, el ştie şi nici să-ntreb nu pot,
Cum cioburi se răsfaţă dintr-un întreg? Şi tot
S-a destrămat fantasmic, într-un tic-tac secund;
Şi cât i-era sărutul de tandru şi fecund!

E ca o avalanşă sub care mă îngrop,
Din îndoieli prea multe, se iscă un potop
De întrebări. Răspunsuri nu voi primi nicicând,
Doar frământări deşarte în inimă şi gând.


4 septembrie 2016, Constanţa

No comments:

Post a Comment