Follow me on FB

Sunday 16 December 2018

Ghirlande de stuf pe gâtul subţire


Grâul de aur se-nchină pe miriști,
Solemne stau berze cu gâtul beteag,
Din arce de sânger descind numai liniști,
Ce soare de-aramă le face drumeag.

O lișiță-n zare își cheamă limanul,
Mlădițe se-adună să-i facă zăplaz,
Din râpa adâncă, eu şi cormoranul
Ne pierdem în urme, spre-al mării talaz.

Şi grindul se-ntinde robust pe rapane
Uitate, cojite, sub soare – uluci –
Doar pasul meu sapă spre plajă pogoane,
Sub zboruri confuze de dropii năluci.

Adie frivol o briză marină,
Spre mlaștini băltind în arsura de vară,
Cu papură deasă şi frunza velină,
Așteaptă-n nestare o cină de seară

Sub stele, ce rupte din cer, fir cu fir,
Sticlesc peste luciul de ape-n tremol – ,
Nămol afânat pe sub stufu-n delir,
Năluca de dropii îl trece domol.

Din fălci de lumină, dinspre miazăzi,
Răsar zorii limpezi, roșii ca para,
Şi-un murmur terestru, venind din câmpii,
Se luptă-n arpegii, gonind primăvara.

Stau stană de piatră, cu palmele-n rugă,
Pe scara de aur să urc în sfințire;
Egreta, prin baltă, răpune din fugă
Ghirlande de stuf, cu gâtul subțire.

Şi poate că cerul mi-ar sta ca altar,
Rostindu-mi etern cuvânt din cuvânt;
Eu totuși rămân singur deltei vlăstar,
Căci iată cum raiul e-aici, pe pământ!


18 iunie 2016 – 16 decembrie 2018, Constanţa

No comments:

Post a Comment