Follow me on FB

Saturday 15 December 2018

Patruzeci

diavolii zgârie întunericul
cu unghiile lor lungi
până apar dimineţile
în pantaloni scurţi şi în dungi

contrar celor patruzeci de zile de post
mă pot căsători cu ea
este albastră şi moale, ca piatra
din care Dumnezeu ciopleşte o stea

şi răscrucile toate, mai puţin una,
apar şi dispar într-o noapte
în care copiii se-ntreabă
ce este aceea o moarte

hai să închidem ochii acum
într-un borcan transparent
şi când îl agităm de sărbători
colindele şi rugăciunile
să nu-nsemne mai mult
decât un decor abuziv şi strident

mamă, tată
eu îmi doresc o fată
cu sânul pe-afară
uşor despuiată
care să mă-nveţe să zgârii
întunericul meu
şi apoi să o mârâi
s-o adulmec din spate
ca o javră bătrână
dragă mamă, să aibă
ridul tău de pe mână

dragă tată, sunt prost
au bătut în biserici
două clopote gemene
care par să îţi semene

ea acum se dezbracă-n tăcere
pe marginea patului meu
ce iubire căzută din lună
între coapsele lui Dumnezeu!


19 iulie 2017 – 15 decembrie 2018, Constanţa

No comments:

Post a Comment