Follow me on FB

Wednesday 15 June 2016

Să beau din pocal inocenţă şi pradă

Norii se rup din cerul defunct,
Vântul se ţine de zgardă, jilav,
Zarea pliază din linie-n punct
Păsări planând din zborul firav.

La maluri de-argint, copil-semilună
Aşază din spuma de mare-n pocal,
Din cer şi pământuri, el îşi adună
Străfulgere lungi, tăind vertical.

„Să beau din pocal inocenţă şi pradă!”
Mi-a spus de curând un tânăr luntraş,
Cu fruntea-nvelită de nopţi în şaradă,
Pe Charon, târziu, făcându-mi nuntaş.

Fiinţa din mine tăcea ca pământul
Sub tropot de cai, gonind ne-mblânziţi,
Suflând cu turbare, precum suflă vântul,
Pe creştet de îngeri, ce stau răzvrătiţi.

Suav se prelinge pe mine păcatul,
În care rodesc strugurii-n vie
Şi vinul inundă-n rafale regatul,
Ce ieri străbăteam prin copilărie.

Se uită la mine mirat, iar, luntraşul,
Văslind şi-ndârjindu-se înspre neant;
Rămânem în barcă, eu şi nuntaşul,
Privindu-ne-n ochi, natural, arogant.

Marama-mi aşez cuminte,-n oglindă,
Adam îmi devine astăzi clucer,
Cu anii din urmă, din pălmi să-mi desprindă,
Un ultim bilet, călător către cer.

Îmi ţin obosită, tăcută, pe masă,
Bricheta, ţigara şi poate un cent,
Din ultima pâine a lumii, rămasă,
Îmi gust liniştită sfârşitul decent.

15 iunie 2016, Constanţa

No comments:

Post a Comment