Follow me on FB

Saturday 17 November 2018

Sinucigaşi de zece


şi toate-aceste frici
ori zdrenţe ale lor
stau mărturie azi
dovada cioclilor
că nimeni n-ar dormi
în altă viaţă rece
decît mama de fii –
sinucigaşi de zece

şi toate-aceste spaime
ori zdrenţe ale lor
vor ţine cald în haina
prea sărăciţilor

un somn impertinent
se fură pe la nouă
cînd toți muncesc strident
şi cînd strident îmi plouă

eu nu ştiu altă limbă
ori ştiu, dar voi fi mut
căci omul care-ascultă
îmi pare priceput

şi nu ştiu altă ţară
mai bine ca pe-aceea
prin care umblă goală
sărmana Filofteia

cu toate-aceste frici
ori zdrenţe ale lor
vă spun că nu acum
e ziua-n care mor
şi nici în locul vostru
nu aş putea muri
pentru că „Tatăl nostru”
e-al mamelor de fii

dar cred că-mi pot da duhul
încet, măcar puțin
cu toate-aceste frici
cînd pleacă și cînd vin

la nesfîrșit povestea
vă minte şi mă minte
dar iată că sfîrşitul
în toate se resimte


16 iunie 2017 – 17 noiembrie 2018, Constanţa

No comments:

Post a Comment