Follow me on FB

Sunday 23 April 2017

Fragment 5

Unii citesc 180 de cuvinte mai repede decât scriu eu titlul. Cum să nu-i invidiezi? Ar trebui să scriu o cronică pentru întâlnirea de la cenaclul literaro-muzical de unde merg, iar eu stau degeaba. Urlă o potaie în faţa blocului de mă scoate din minţi. Minţi! Nu, mă, nu mint. Azi nu. Azi suntem cu-minţi.

Sunt o nenorocită. Îmi place să-mi bat joc de oameni aşa cum îmi bat joc de mine. De exemplu, ieri am sunat la oamenii simpli, care încă mai au telefon fix acolo unde trebuie montat şi i-am întrebat.

Tocmai ce am descoperit că pe spatele batistei cu care s-a şters la frunte al doilea moştenitor al casei imperiale erau inscripţionate iniţialele primei sale iubite, iar aţa folosită a fost obţinută dintr-un negoţ la nimereală cu pelerinii care, pe vremea aceea, călătoreau în sandale cu talpă confecţionată dintr-un material foarte dur, folosit şi în ziua de azi. Ei bine, persoana care a cusut iniţialele pe spatele batistei este una din nepoatele pe linie directă şi de sânge ale celui de-al treilea nepot al comerciantului de aţă.

Şi, totuşi, după toate acestea, omenirea încă se confruntă cu neomenia din subsidiar a celor care stau cu două beţe pe piept şi aşteaptă trecerea în nefiinţă. Desigur, aşteptarea poate dura şi o eternitate, pentru unii chiar două. Cei mai norocoşi, însă, la a treia eternitate, se scormonesc prin buzunare, le întorc pe dos şi, dacă nu cade banul aşa cum Maslow declară, într-unul din tratatele sale despre cum este bine să iei în ordine viaţa trăită de alţii, atunci mai aşteaptă.


23 aprilie 2017, Constanța

No comments:

Post a Comment